Produit scalaire
\[ \vec{a} \cdot \vec{b} \quad=\quad a_x b_x + a_y b_2 + a_z b_z + ... \]
\[ \vec{a} \cdot \vec{b} \quad=\quad ||\vec{a}|| \cdot ||\vec{b}|| \cdot cos(\theta) \]
Produit vectoriel
\[\vec{a} \times \vec{b} \quad=\quad (a_y b_z - a_z b_y, \quad a_z b_x - a_x b_z, \quad a_x b_y -
a_y b_x) \]
Angle
\[ \theta \quad=\quad acos \Bigg( \frac{\vec{a} \cdot \vec{b}}{||a|| \cdot ||b||} \Bigg) \]
Projection scalaire
\[ s \quad=\quad ||a|| cos(\theta) = \vec{a} \cdot \hat{b} \]
Magnitude
\[ m \quad=\quad \sqrt{x^2 + y^2 + z^2 + ...} \]
Vecteur normalisé
\[ \hat{a} \quad=\quad \frac{\vec{a}}{m} \]
Vecteur normalisé
\[ \hat{a} \quad=\quad \frac{\vec{a}}{m} \]
Polar to Cartesian
\[ \begin{aligned}
& \theta = \text{atan2}(x, y) \\[1em]
& r=\sqrt{a^2 + b^2}
\end{aligned} \]
Cartesian to polar
\[ \begin{aligned}
& ouais
\end{aligned} \]
Artcangent 2
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\[ x \] |
|
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\[ - \] |
\[ 0 \] |
\[ + \] |
\[ y \] |
\[ - \] |
\[ ... \] |
\[ atg(\frac{y}{x}) - \pi\] |
\[ atg \left(\frac{y}{x}\right) \] |
\[ 0 \] |
\[ ... \] |
\[ ... \] |
\[ + \] |
\[ ... \] |
\[ atg(\frac{y}{x}) + \pi\] |